skip to Main Content
FASHION NEWS

FASHION NEWS

Kennis is macht dus zorg dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en berichten in jouw branche, dan kan je daarop altijd anticiperen. Dat scheelt je tijd en dus geld!

Kennis is macht & die delen we graag met jou!

Luc Versmissen (CEO van Simply Made) is helemaal op de hoogte van het laatste fashion nieuws.

Op LinkedIn deelt hij zijn mening over bepaalde artikelen, dus super interessant om hem te volgen. Volg Luc op LinkedIn of vraag hem om zijn mening.

Wil jij meer informatie?

Neem contact met ons op:

M +31 646 413 809
info@simplymade.nl

Zorg dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen

Wanneer je werkzaam bent in de fashionbranche moet je ook op de hoogte zijn van actuele ontwikkelingen. Kennis is macht dus zorg dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en berichten in jouw branche, dan kan je daarop altijd anticiperen. Dat scheelt je tijd en dus geld! Via onze social media proberen we jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van die ontwikkelingen.

Fashion United biedt het allerlaatste nieuws online aan!

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws op het gebied van fashion? Neem dan een kijkje op fashion united. Hier zie je het allerlaatste nieuws over de fahionwereld, de nieuwste vacatures en de belangrijkste evenementen.

Modint – een groot business netwerk met veel kennis.

Modint is het business netwerk van fabrikanten, importeurs, agenten en groothandelaren in kleding, modeaccessoires, tapijt en (interieur)textiel. Samen met ruim 400 leden bouwen we aan een waardevolle toekomst voor onze sector door op een positieve wijze bij te dragen aan de aanpak van relevante en maatschappelijke thema’s en door het vernieuwen en vergroten van de markt. De aanwezige technologische kennis, handelsgeest en creativiteit worden hiervoor ingezet. Modint stimuleert, faciliteert, verbindt en beschermt onze kleding- en textielsector.

INretail wil ondernemen makkelijker maken.

Het is de missie van Inretail om ondernemen makkelijker te maken. Ze hebben visie en bouwen aan een duurzaam perspectief voor iedereen. Zij helpen ondernemers met het vergroten van hun klantwaarde, hun economische waarde en verrijken van de publieke waarde. Bij INretail denken ze in kansen, tonen lef en zijn volhardend om het doel te bereiken. Ondernemerschap en retail zit in hun DNA.

INTERESSANTE ARTIKELEN

INTERESSANTE ARTIKELEN

We vinden met grote regelmaat interessante artikelen waar we, als expert, een mening over hebben. Hieronder delen we deze mening graag met jullie.

De lastenverzwaring voor bedrijven begon al onder Rutte3

Bronvermelding: Het financieel dagblad

Ondernemers schrokken van de doorrekening van de verkiezingsprogramma’s. Partijen willen de lasten van bedrijven flink verhogen. Nieuw is die trend niet: ook het huidige kabinet belastte bedrijven al zwaarder dan gezinnen.

Onze mening hierover:

Langzaam wordt duidelijk wie de rekening van de Corona maatregelen gaat betalen. Er wordt op een forse verhoging van de belasting op bedrijven aangestuurd. Wat betekent dat de bedrijven die tijdens de lock-down al hard geraakt zijn geraakt, de rekening ook nog eens zelf gaan betalen in de toekomst. De sectoren die voordeel hebben gehad van de crisis worden even hard geraakt. Het gevolg is dat de bedrijven minder gaan investeren wat leidt tot minder werkgelegenheid zodat uiteindelijk de consument de dupe wordt en een nieuwe crisis kan ontstaan. Het is beter om juist de bedrijven te stimuleren zodat zowel de bedrijven als de consumenten er beter van worden.

Ultrafastfashion: in twee weken van ontwerp naar de webshop

Bronvermelding: Het financieel dagblad

Ultra fast fashion’ verandert het modelandschap. Webwinkels zoals Boohoo en Asos kunnen nieuwe ontwerpen al binnen twee weken online aanbieden. Ze groeien hard in crisistijd, maar de kritiek zwelt ook aan.

Onze mening hierover:

Een voorbeeld van een nieuw businessmodel in de mode-industrie. Vernieuwend omdat het de traditionele werkwijze in de mode-industrie doorbreekt. /Het grote voordeel is het voorkomen van hoge voorraden, waarvan een deel uiteindelijk ook tegen dumpprijzen de markt opkomt. Voorwaarde moet echter wel zijn dat in dit model duurzaamheid en een reële prijs voldoende aandacht krijgen.

INretail: pas half mei versoepelingen zijn onacceptabel

Bronvermelding: Wonen360.nl

Volstrekt onacceptabel is het dat demissionair premier Rutte in de media aangeeft misschien pas half mei versoepelingen door te voeren. De maatschappelijke onrust is al groot. Rutte moet koers houden en zich richten op wat wèl mogelijk is zoals een normale winkelopenstelling voor non-food winkels. De sector gaat eraan door alle beperkingen. Het kabinet beseft niet hoe hoog de nood echt is bij ondernemers.

Onze mening hierover:

We zitten alweer in de vijfde maand dat de winkels gesloten zijn. Inderdaad onbegrijpelijk dat half mei als mogelijke opening wordt genoemd. April en mei zijn de maanden om de zomercollectie aan de man te brengen. Vanaf half mei resteert nog een maand voor de uitverkoop en dreigt wederom een verloren seizoen en hoge restvoorraden

Back To Top