skip to Main Content
Sales- En Marketingexpert Twan Lijten: Hoe Laat Je Sales En Marketing Zodanig Samenwerken Dat Het Communicerende Vaten Worden?

Sales- en marketingexpert Twan Lijten: Hoe laat je sales en marketing zodanig samenwerken dat het communicerende vaten worden?

Blijf dicht bij je product en lever wat je belooft

Als je dicht bij je product blijft en je luistert goed naar je doelgroep, dan heb je het belangrijkste al voor elkaar. Dat klinkt eenvoudig en dat is het eigenlijk ook wel, maar helaas worden verwachtingen niet altijd overtroffen en belooft de ondernemer meer dan hij of zij kan waarmaken. Door goed te kijken naar je dienst of product en een reëel verwachtingspatroon te communiceren voorkom je teleurstellingen en negatieve publiciteit. In marketing en sales termen noemen wij dit ‘verwachting management’.

Focus, targeting, schema, budget… hoe doe jij dat dan?

Als je eenmaal je product goed in kaart hebt gebracht, kun je beginnen met het opstellen van je marketingcampagne. Belangrijk daarbij is dat je goed hebt gekeken naar de beoogde doelgroep, zit je op de consumentenmarkt (B2C) of toch meer op de zakelijke markt (B2B), of wellicht een mix van deze twee? Iedere doelgroep vraagt namelijk om een eigen specifieke benadering. Bij deze benadering hou je dus steeds de specifieke behoeften van je prospects in de gaten met altijd het te verwachten resultaat als leidraad. Focus en targeting zijn van groot belang bij het invullen van je campagne. Frequentie, strak schema en goed beheerd budget maken jouw marketingcampagne uniek en perfect en bovenal professioneel!

Doe je het goed? Dan rinkelt de kassa!

Als de campagne goed is uitgedokterd en haar aanvang kent komt direct het salesaspect om de hoek kijken. Als het goed is lok je namelijk reacties uit en zul je merkbaar meer aanvragen binnen krijgen. Zorg er daarom voor dat de sales goed voorbereid is en dat ze ook wéten hoe de nieuwe strategie is opgebouwd en wat en wie ermee bereikt moet gaan worden. Zodat het verkoopverhaal aansluit bij het zorgvuldig gecreëerde verwachtingspatroon. Dat hele proces van bepalen en uitzetten marketingstrategie tot (nieuwe) klanten binnenhalen zodat bij jou de kassa ouderwets rinkelt, is echt maatwerk. Twan Lijten kan je i.s.m. Simply Made en marketingspecialist Martine van BlackBoxes hiermee helpen.

Waar en hoe doe je wat en wanneer?

Twan heeft zijn sporen verdiend in de sales en dan met name in de uitgeverijbranche. Jarenlang verkocht hij grote en veelal dure campagnes aan adverterende bedrijven. Omdat Twan zich er altijd voor inspande om deze kostbare investeringen ook goed te laten renderen, ontwikkelde hij zich tot een hands-on sales- en marketingspecialist. Immers, als de ingekochte advertentieruimte goed werd ingevuld, was een vervolg als het ware gegarandeerd. Altijd opnieuw moest er gekeken worden naar de potentiële klanten, nieuwe ontwikkelingen en verwachtingen, budgetten en bijvoorbeeld seizoenen; in de winter benader je mensen anders dan in de zomer en als er in de winter maar geen sneeuw of ijs wil komen kun je beter je pijlen niet richten op slotontdooiers of ijsschrapers… om maar eens een voorbeeld te noemen. Jij kunt dit vast door vertalen naar je eigen bedrijf en Twan kan je daar bij helpen.

Puur op het gevoel?

Naast sales- en marketingspecialist is Twan ook singer-songwriter, hij scoorde in 2002 een hit met het liedje Puur op het Gevoel. Hij moest toen vaak uitleggen hoe hij deze en andere teksten had geschreven en hoe daar dan weer de juiste melodie bijkwam. Dat ging natuurlijk altijd wel ‘puur op het gevoel’ maar ook werd er goed gekeken en geluisterd naar waar het publiek om vroeg. In de lente een ander deuntje dan in de herfst. Dus daar heb je het weer, altijd maar weer die communicerende vaten. Zijn die in balans? Dan zal het resultaat zeker komen.

Werk en privé, communicerende vaten of twee werelden?

In zijn vrije tijd is Twan heel sportief. Hij fietst regelmatig naar zijn schoonvader in Waddinxveen (110 km) en loopt maandelijks halve en hele marathons (3:47 was de snelste hele marathontijd in 2020 van Twan). Loopt veel met zijn hond en heeft grote lol met zijn twee lieve en knappe dochters. Twan woont samen met Maaike en zij is dan weer, naast ontzettend lief en warm, een HR Generalist en Maaike zal na het lezen van deze blog graag gaan analyseren of onze relatie ook aan alle verwachtingen voldoet. Daarop zal een duidelijke ‘ja’ klinken, althans, dat is dan weer het verwachting management van Twan. Altijd maar weer die communicerende vaten (hihi)

Ieder nadeel…

Wil jij ook meer Yin Yang genereren in jouw communicerende vaten? Dan neem je vandaag nog contact op met Simply Made voor een vrijblijvende afspraak! En achteraf toch geen match? Niet getreurd, want wij zorgen voor de koffie en de koekjes en zo heeft ieder nadeel, zoals altijd, toch weer een voordeel. Lekker toch?

 

Bel of mail vandaag nog met Simply Made voor een vrijblijvende afspraak!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top