skip to Main Content
Creditmanagement; Dichterbij Dan Je Denkt!

Creditmanagement; dichterbij dan je denkt!

Om te beschrijven wie Nancy Klop-van Eeten is en waar ze voor staat, moeten we beginnen bij het begin. De term ‘jarenlange ervaring’ klinkt immers mooi en geeft toch wel een bepaalde meerwaarde aan de persoon in kwestie. Wat je niet kan opmaken uit die kwalificatie is hoé die ervaring is opgebouwd en hoe daar door de jaren heen verschillende laagjes omheen gewikkeld werden. Ook het enthousiasme en de betrokkenheid waarmee de betreffende taken werden uitgevoerd laten zich niet zomaar raden. Daarvoor zal je moeten graven en te rade moeten gaan bij Nancy zelf maar natuurlijk ook bij haar voormalige en huidige collega’s. Dat heb ik gedaan en het beeld wat daaruit is ontstaan is het beeld van een energieke, hardwerkende en bovenal intelligente dame die altijd haar mannetje stond én staat in het soms schimmige debiteurenwereldje. Nancy zag al snel dat je met stroop meer  vliegen vangt dan met azijn. Door altijd de menselijke kant te blijven benadrukken en vooral door op tijd met elkaar in gesprek te gaan, kan een moderne Creditmanager zich ontwikkelen tot een spin-in-het-web, zo ook Nancy. Haar credo is: “Creëer een band met de klant om de gunfactor te vergroten”, daarmee is eigenlijk alles gezegd!

Terug naar het begin waar het allemaal begon: Björn Borg

Nancy begon haar carrière bij modemerk Björn Borg, ze was hier eindverantwoordelijk voor alle werkzaamheden op de afdeling Creditmanagement. Alles moet geleerd worden en dat gold natuurlijk ook voor Nancy, waarom ook niet? Ze kreeg al vrij snel in de gaten dat de methode die destijds door steeds meer bedrijven werd toegepast, met de vuist op tafel en incassobureaus veel te snel inschakelen, een averechtse uitwerking had op de relatie met de klant. Door tijdig te signaleren en ervoor te zorgen dat alle randvoorwaarden goed waren ingevuld, ontstond er een positieve wisselwerking met de klanten. Dan moet je ook denken aan zaken als het beheer van consignment agreements, het polisbeheer van de kredietverzekering, incasso’s en het beheer en opvolging van de Algemene Voorwaarden. Doordat Nancy deze taken naadloos integreerde in het Creditmanagement ontstond er een logisch geheel met een gezonde financiële balans, letterlijk en figuurlijk. Daarnaast verzorgde ze ook de afdelingsbegrotingen en de wekelijkse rapportages aan de directie om nog maar eens wat te noemen. Bij Björn Borg werd aldus de basis gelegd voor de gepassioneerde Creditmanager waarnaar Nancy in de loop van de jaren is uitgegroeid.

En dan alle ervaring en kennis verzamelen en delen met anderen via Simply Made

Een aantal jaren geleden werd Björn Borg verkocht en daarmee werd het startschot gegeven voor een nieuwe fase in haar toch al prachtige loopbaan. Voormalig CFO en mede-eigenaar van Björn Borg Benelux Luc Versmissen begon ná de verkoop van zijn bedrijf met een splinternieuw bedrijf; Simply Made was geboren en had vanaf het begin een duidelijke missie: Kennis delen, groeiende ondernemers ondersteunen op managementniveau en een vraagbaak vormen op de vele aspecten die van belang zijn als je als ondernemer wilt groeien. Daar waar Nancy al 14 jaar had samengewerkt met Luc, kreeg die samenwerking nu een logisch vervolg. Simply Made bedient haar klanten volgens een abonnementsstructuur en daar passen de eerder genoemde werkzaamheden zoals Nancy die uitvoert volledig in. Ideaal voor ondernemers die wel de kennis in huis willen halen maar iemand van zo’n niveau (nog) niet op de loonlijst willen. Dat dit een gouden zet bleek is vandaag de dag wel duidelijk. De werkzaamheden vinden gretig aftrek waarbij Nancy wederom de spin-in-het-web is geworden. En dat voelt goed!

Na al dat werk is er ook tijd voor plezier, toch?

Iedereen die Nancy kent weet dat ze ook niet vies is van de gezellige dingetjes die het leven zoveel leuker maken. Naast een grote passie voor dansen gaat ze een gezellig cocktailavondje met vriendinnen zeker niet uit de weg. Als vaste basis is ze al 14 jaar samen met haar man Stefan en hebben ze een fijne zoon. Brandon is 9 en vormt samen met Nancy en Stefan een vrolijk en blij gezin. Ben jij ook benieuwd geworden naar wat Nancy voor jouw bedrijf kan gaan betekenen? Maak dan snel een afspraak!

Maak kennis met Nancy en Simply Made, gewoon doen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top