skip to Main Content
TRESANTI, Niet Zomaar Drie Heiligen Met Een Missie, Gaat Strategische Alliantie Aan Met Simply Made!

TRESANTI, niet zomaar Drie Heiligen met een missie, gaat strategische alliantie aan met Simply Made!

Een mysterieuze Italiaanse mythe vertelde ooit het verhaal van ‘Drie Bad Boys’. Met een knipoog naar dit verhaal beginnen ‘Drie Good Boys” die hun ondeugden omarmen aan een prachtig avontuur. Het pad dat ze besluiten te bewandelen leidt hen naar de oprichting van het mannenmodelabel TRESANTI. Mannen die niet persé de uitgestippelde route volgen, mannen die anders durven te zijn en hun eigen doelen stellen en daarmee het allergrootste ideaal bereiken: Gelukkig zijn met jezelf en met wat je doet!

Wat maakt een man een TRESANTI-Man?

Wat voor rol speelt kleding dan eigenlijk hier helemaal in? Nou, niet persé een hele grote maar wel een belangrijke! Immers, zoals we deze week al eerder aan jou als lezer vroegen, “maken kleren de man?” Er volgde een duidelijk ja, maar niet alleen de kleren maken de man volgens de meesten. Het is een combinatie van lef, ondeugd, verzorging, levensvisie en hoe je dat dan visueel gaat uiten. Hoe ziet zo’n man er dan uit? Dat ben jij, dat ben ik , dat kunnen wij allemaal zijn. Als er maar een eigen maar niet egoïstische wil is, een niet alledaags verlangen om onderscheidend te zijn zónder het van de daken te willen schreeuwen, dan het heb je het over de TRESANTI-Man ten voeten uit!’

Wat maakt TRESANTI nou echt onderscheidend?

TRESANTI gelooft erin dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en zijn gevoel en identiteit moet kunnen uiten in wat hij draagt. Het moet lekker zitten en goed bij de tijd zijn. Deze kenmerken komen volledig tot uiting in de kenmerkende Smart Casual Dresscode die TRESANTI typeert. TRESANTI focust zich met de collectie dan ook op zachte, comfortabele en hoogwaardige materialen. Ookwel ‘Distinctive Comfort’ genoemd. Thuiswerken is immers het nieuwe normaal. Je combineert je kleding op een speelse en creatieve manier maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het geheel er netjes en goed samengesteld uitziet. Dan straal je controle en zelfvertrouwen uit en dat is toch wat je wilt als man? Door deze stijl door te voeren in zowel de kledinglijn als in de accessoires ontstaat er een eigenzinnige collectie met uitgekiende materialen en prints. TRESANTI gelooft erin dat samen altijd beter is dan alleen. Het gevoel van vriendschap, broederschap en enthousiasme. Het prachtige credo van TRESANTI ‘Never play it safe!’ zegt eigenlijk alles.

Wat willen deze TRESANTI nu eigenlijk bereiken, wat is het doel?

TRESANTI wil binnen twee jaar ‘top of mind’ zijn bij de doelgroep zoals hierboven omschreven. Door winkeliers op onderscheidende wijze te inspireren (zoals bijvoorbeeld d.m.v. lookbook video’s), worden ze uitgedaagd om TRESANTI op te nemen in hun collectie. Hierdoor zal de naamsbekendheid groeien en zal de vraag naar en het aanbod van de TRESANTI-collectie toenemen. Sinds de introductie van corona, is er steeds meer vraag naar het uitbreiden van de online markt en dus meer focus op de consument. Op dit moment wordt er veel aandacht besteed aan de verkoop op bol.com en de eigen webshop TRESANTI.EU. De winkeliers kunnen zowel de SS21 als AW21 collectie inkopen via het B2B platform van It’s Perfect.

TRESANTI en Simply Made vinden en versterken elkaar

Om deze beoogde groei in goede banen te leiden gingen de ‘drie heiligen’ een constructieve samenwerking aan met Simply Made, immers, Luc Versmissen (CEO en Founder van Simply Made B.V.) heeft al een rijk verleden als het gaat om het (her)positioneren van een merk met uitdaging (Björn Borg en meer recent Lois, om maar een paar namen te noemen). De prachtige en vooral uitdagende collectie van TRESANTI bleef ook bij Luc niet onopgemerkt en het enthousiasme om er gezamenlijk de schouders onder te zetten was overduidelijk aanwezig. Daar waar Simply Made vooral strategisch en organisatorisch haar bijdrage aan dit prachtige avontuur levert hebben de mannen van TRESANTI nu een nog sterkere focus op het verder uitbouwen en boetseren van de ideale lijn die ze willen volgen. Dat lukt en het beoogde doel zal bereikt worden, daar is de wil sterk genoeg voor en de immer evoluerende collectie tijdsbestendig. Omdat Simply Made nu samen met de ondernemers van TRESANTI enkele (belangrijke) ballen in de lucht houdt en de strategie en groei samen met de mannen bewaakt met behulp van het zorgvuldig opgestelde financiële bedrijfsplan, voelt het geheel solide aan en ligt het ooit niet zo voor de hand liggende pad nu als een prachtig en begaanbaar bospad (dat dan weer wel) te lonken. Op naar top-of-mind, bij jou en bij mij en bij iedereen die zich een TRESANTI-Man durft te noemen!

En remember… Never play it safe!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top