skip to Main Content
Backoffice En De Verschillende Services

Backoffice en de verschillende services

Backoffice en de verschillende services. In deze blog gaan wij in op de services wij vanuit Simply Made kunnen overnemen en ondersteunen. Wat speelt er nu precies in de markt en hoe kan je hier dan op inspelen?

Backoffice en de verschillende services; Finance en Control

Hoe vaak wordt er binnen jouw onderneming gerapporteerd? Worden er regelmatig berekeningen gemaakt om na te gaan of je nog op koers zit qua begroting? Hoe ga je nu precies om met onverwachte mee- of tegenvallers?

In de huidige economie heb je natuurlijk nog enorm te maken met de gevolgen van de afgelopen paar jaar. In de hoogtij van de coronacrisis was het bijna voor elke ondernemer onmogelijk om te voldoen aan de gewenste omzetten en begrotingen. Hier waren op dat moment natuurlijk verschillende mogelijkheden voor om deze klappen te verzachten;

  • Financiële steun en compensaties vanuit de overheid
  • Uitstel van betaling aan de belastingdienst
  • Tegemoetkomingen in de werknemerskosten

Maar nu, nu alles weer richting normaal gaat, zijn deze regelingen en tegemoetkomingen veelal vervallen. Vaak zie je alleen nog wel dat veel ondernemers nog te kampen hebben met ontstane belastingschulden, personeelstekorten, of gewoonweg te weinig liquide middelen door de economisch opgelopen schade.

Door periodiek, maandelijks of per kwartaal, te zorgen voor inzicht in je financiële stand van zaken kun je hier in ieder geval intern op anticiperen als blijkt dat er een gat gaat ontstaan in je begroting voor het lopende jaar.

Backoffice en de verschillende services; Creditmanagement

Elke Creditmanagement afdeling kent hem wel, de smoezen top 10! Voor elk bedrijf is hij natuurlijk anders maar iedereen heeft er mee te  maken. Juist nu, in de nasleep van de coronacrisis, hebben veel bedrijven te maken met debiteuren die niet willen of kunnen betalen. Vaak gaat dit gepaard met de welbekende excuses:

  • De factuur is nog niet voor betaling geautoriseerd
  • De persoon die de betalingen doet is niet aanwezig of ziek
  • We hebben de factuur nooit ontvangen, en vaak ook de aanmaningen niet

Debiteuren worden vaak ook steeds creatiever in hun smoesjes. Wijzelf hebben zelf wel eens te maken gehad met een ISDN kabel die doorgeknaagd was door muizen…

Daarnaast heb je ook de debiteuren die nog een stapje verder gaan;

  • Ik heb in het ziekenhuis gelegen
  • Mijn moeder/vader/etc. is overleden
  • De manager of eigenaar is op vakantie (al 6 weken!!)

Prima natuurlijk als dit ook echt waar is, maar hoe controleer je dit? En hoe coulant ga je er dan mee om?

Onze belangrijkste tip is om alles te registreren, elke gesprek, elke mail, maar ook de niet geslaagde pogingen tot contact. Op dat moment heb je altijd alle informatie bij de hand wat er in het verleden al gecommuniceerd is.

In bovenstaande extremere gevallen toon je veelal coulance. Op het moment echter dat je constateert dat iemand al 3x in 1 jaar zijn of haar moeder is verloren dan is de coulance al snel ver te zoeken!

Backoffice en de verschillende services; Plug & Play

Je kent het wel, een recent opgerichte onderneming vraagt veel tijd en energie. Er zijn veel werkzaamheden die opgepakt moeten worden buiten datgene waar je de onderneming nou eigenlijk voor gestart bent. Financieel management, Customer Service, Logistiek en Creditmanagement, dit is maar een kleine greep aan disciplines op jouw Backoffice die ook door moeten lopen. Pas wanneer deze zaken soepel lopen kan jij je focus leggen op dat wat echt belangrijk is; de groei van je onderneming.

Maar… Eigenlijk ben je nog niet groot genoeg om hier mensen voor in te huren. Zelf heb je eigenlijk niet voldoende tijd om dit allemaal op te pakken en ondertussen ook te zorgen dat er omzet gegenereerd wordt. Hoe los je dit op?

Nou simpel, door een totaalpakket extern in te huren waarbij mensen dit voor jou doen: Plug& Play. Het concept staat er al, we hoeven het alleen maar te implementeren in jouw bedrijf.

Door dit in de begintijd uit handen te geven voor enkele uren per week bespaar je geld op personeelskosten omdat je puur de uren betaald die je inhuurt. Daarnaast huur je expertise in dus er is nauwelijks inwerktijd nodig. Je kan zorgeloos je Backoffice uit handen geven waardoor je zelf kan focussen op dat wij je echt goed in bent en waarom je een eigen onderneming bent gestart. Als snel ga je merken dat je harder groeit dan je ooit had verwacht!

Wat kan Simply Made hierin betekenen?

Ben je nou nieuwsgierig geworden door deze blog? Hebben wij als Simply Made al deze expertises in huis? Het antwoord is simpel, JA!!

Wij hebben de ervaring om elke discipline van jouw Backoffice uit handen te nemen.

Meer weten? Neem vandaag nog contact met ons op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top