skip to Main Content
Sales En Marketing, 2 Onmisbare Pijlers Binnen Jouw Bedrijf!

Sales en marketing, 2 onmisbare pijlers binnen jouw bedrijf!

Sales en marketing, 2 onmisbare pijlers binnen jouw bedrijf! Binnen ieder bedrijf zijn ze niet te missen en onlosmakelijk met elkaar verbonden: Sales en marketing. Een goede sales en marketing ondersteunt elkaar en maakt elkaar sterker. Dit zorgt voor groei in naamsbekendheid, verkoop, en dus omzet.

Marketing, het uithangbord van jouw merk of bedrijf

Marketing is het uithangbord van jouw merk of bedrijf. Dit moet opvallen, een kloppend verhaal en visueel aantrekkelijk zijn. Je onderneming moet de juiste doelgroep aanspreken en onbewust verleid worden om jouw producten af te nemen. Een goede marketingstrategie creëert meer aandacht waardoor je beter zichtbaar wordt. Je merk wordt sterker, met als eindresultaat een hogere omzet.

Sales, het creëren van de juiste salesdoelen

En die hogere omzet, die wordt dan juist weer gecreëerd door sales. Wanneer beide pijlers goed op elkaar afgestemd zijn kan je salesafdeling gebruik maken van een sterke marketingcampagne om het salesgesprek aan te gaan. Maar door het creëren van de juiste salesdoelen ben je als sales juist weer de basis van de volgende stap in de marketingstrategie: Wat is je doelgroep? Op welke branche ga je richten? Wat wil je precies bereiken, grotere naamsbekendheid, meer volgers of meer klanten?

Sales en Marketing, hoe begin je?

Wanneer beide pijlers goed met elkaar samenwerken versterkt dit elkaar en blijft dit elkaar ook in de toekomst versterken. Als sales een goede basis neerzet gaat je marketing verbeteren. Door steeds sterkere marketingcampagnes en strategieën neer te zetten gaat je sales steeds verder groeien.

De eerste vragen die dus onder andere kan stellen zijn:

  • Wat willen we bereiken?
  • Hoe gaan we dat bereiken?
  • Wie willen we bereiken (doelgroep)?
  • Wat willen we vertellen, en welke kanalen gebruiken we daarvoor?
  • Hoe creëer je klanten van jouw volgers?

Door antwoord te geven op deze vragen leg je dus de basis voor zowel je sales als je marketing.

Online marketing en social media

Deze antwoorden kun je bij een online marketing- en salescampagne vertalen naar een contentkalender voor alle kanalen op social media. Hier kan je behalve posts op Instagram, Facebook, en LinkedIn ook blogs en nieuwsbrieven in opnemen. Zo heb je alles duidelijk en overzichtelijk en zie je in één oogopslag al je online uitingen bij elkaar.

Door dan ook je social media uitingen zoveel mogelijk te plannen kun je alles op elkaar afstemmen. Je zorgt dat er een eenheid is die jouw (potentiële) klanten herkennen en aanspreekt, zo bouw je letterlijk de spanning op!

Hoe kunnen wij jou daarbij helpen?

Bij Simply Made geloven we dat de beleving van je onderneming, je website, je sales, en je on- en offline marketing moet kloppen. Het moet één geheel moet zijn. Simply Made kan jou d.m.v. ondersteuning op het gebied van sales, of door je te koppelen aan onze netwerkpartner op het gebied van marketing, helpen aan meer omzet. Dit doen we door mee te kijken naar je salesprocessen. Waar nodig sturen we je bij of ondersteunen je hierin. We kijken naar je social media, maar ook naar je interieur, etalages, promoties, events, en online content.

Sales en Marketing, de conclusie!

Ben jij als merk en bedrijf goed zichtbaar, herkenbaar en zorg je voor aandacht? Sales en marketing spelen daarin een onmiskenbare rol. Door een juiste presentatie van je bedrijf en haar uitstraling begint daar al de juiste beleving van jouw klant. Als deze beleving klopt, leidt dit automatisch tot een grotere naamsbekendheid. Maar zeker ook tot een beter imago en daardoor natuurlijk een hogere omzet.

Twee pijlers, één doel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top